nova web

nova web

Benvinguts-Bienvenidos

Aquest és un blog que neix amb la intenció de difondre informació, més aviat contra-informació, sobre la incompetència de l'equip de govern, que ens costa molts diners, i molts disgustos. Esperant un 2011 amb il.lusió i esperança!!!el canvi d'aires és possible, una nova ètica, "ments netes".

Divulgar

Us demanaria de re-enviar als vostres contactes la direcció d'aquest blog, per tal de divulgar la nostra informació al màxim de cunitencs i cunitenques possible. Gràcies.

miércoles, 4 de agosto de 2010

El Marketing Territorial

L’economia globalitzada mou els diners, els capitals, arreu del globus terraqui. Però els beneficis, produïts per les inversions que es realitzen amb els capitals i els diners, s’han de realitzar en punts concrets del nostre globus terraqui, s’han de localitzar en uns territoris concrets. Aquest territoris venen seleccionats per les seves qualitats intrínseques.
Des dels anys vuitanta es va començar a desenvolupar una especialització dins de les ciències geogràfiques, el que actualment es coneix com Marketing Territorial, que cercava de fer conèixer les potencialitats, qualitats i capacitats de cada territori, potenciant les seves possibilitats en els camps de les inversions econòmiques, permeten una estructuració dels sistemes econòmics i socials.
Com tots vostès podran deduir, és en el territori, les seves qualitats i característiques, on recau la importància major que defineix el desenvolupament d’un marketing, d’una imatge determinada, d’una línia interpretativa, que potencií les qualitats del territori en qüestió.
Com es defineixen les determinades qualitats d’un territori?quin són els criteris que poden seleccionar la informació territorial per transmetre en les campanyes de marketing territorial?
Principalment són les dimensions verticals (la Història) i horitzontals (la Geografia) dels territoris, les que determinen, en major mesura, les qualitats de les informacions, que serveixen per fonamentar una campanya de marketing territorial.
És el paisatge, aquest concepte complexa, el que uneix les dues citades dimensions, quan s’analitza el paisatge es retroben aquestes dues dimensions, al mateix temps, sense aquestes dues dimensions el paisatge no existeix.. Quan es manipula el paisatge, sobretot a partir de transformacions urbanes, es corre el perill de cancel•lar la natura de les dues dimensions, de transformar-les, i conseqüentment, es renuncia a una sèrie de qualitats territorials, que han de determinar, d’una manera o d’una altra, l’èxit d’una campanya de marketing territorial.
La competició entre els diversos territoris del nostre globus terraqui, ha estat potenciada per això que comunament es coneix com l’economia global. Al posar tots els territoris en contacte entre ells, amb la revolució dels mitjans de comunicació i d’informació, ha provocat una competició entre ells per tal d’obtenir i atraure els capitals d’aquesta economia globalitzada.
Per entendre’ns, i salvant les distancies, el marketing territorial consistiria en saber promocionar el territori, a partir de les seves qualitats, per tal d’atraure capitals. En el període de crisi econòmica que estem vivint, un bon marketing territorial pot ser determinant per tal de sortir d’aquesta crisi, o en els pitjors dels casos pot condemnar un territori a una crisis endèmica, i fins i tot, a la seva desaparició.
Quin Marketing territorial podríem desenvolupar a la nostra comarca per tal de superar la crisi que ens envolta? Quines son les qualitats del nostre territori? No deixen de ser preguntes subjectives, i no podrien obtenir que respostes subjectives, però la validitat de les preguntes no desapareix. Però sempre s’han de tenir presents les dues dimensions que hem comentat anteriorment, sense aquestes dimensions, no hi ha cap marketing territorial que aconsegueixi un objectiu positiu.
Tot depèn de la responsabilitat humana i política que poden tenir els càrrecs responsables de la gestió territorial de la nostra comarca. Sense esforç, i sense imaginació es pot caure en la simplicitat i en la temeritat.
El resultat el tenim davant dels nostres ulls, la voluntat de veure les transformacions paisatgístiques que ha sofert la nostra comarca, és nostra, únicament nostra. La proliferació de l’entramat urbanístic en els diferents pobles denota una transformació del territori, que a nosaltres toca de jutjar.
N’ha valgut la pena? Potser si, segurament no.

No hay comentarios:

Publicar un comentario